پایان برنامه‌ی «تبادل افکار رهبران جوان» در بنکاک تایلند

پایان برنامه‌ی «تبادل افکار رهبران جوان» در بنکاک تایلند!

یکی از دستاوردهای مهم مجمع مشارکت و عدالت، اعزام برخی از اعضای فعال این نهاد به سفرهای خارجی است. در این راستا، نخستین برنامه‌ی «تبادل افکار رهبران جوان» در کشور تایلند برگزار شد. این برنامه که با حمایت مالی و لوجستیکی موسسه بین المللی آکسفام جی بی و با اشتراک جوانان فعال از کشورهای افغانستان، هند، نیپال، فلیپین، لبنان، بنگلادش و اُردن در شهر بنکاک کشور تایلند برگزار شد، جمعی از اعضای مجمع مشارکت و عدالت نیز اشتراک کردند. در این برنامه، به تعداد شانزده نفر از افغانستان حضور داشتند که از جمله نُه‌نفر آنان از اعضای مجمع مشارکت و عدالت بودند. در این برنامه، «شیوه‌های نوین مدیریتی برای رسیدن به یک جامعه‌ی قانون‌مدار و عادلانه» آموزش داده است.

جوانان برگشته از کشور تایلند به روز سه شنبه (16 جون 2015) در دفتر مجمع حضو یافته و اندوخته ها و تجربیات‌شان را با دیگر اعضا به اشتراک گذاشتند. آنان ضمن معرفی برنامه ها و توضیح اندوخته‌های این برنامه، بر ادامه‌ی فعالیت های مدنی و اجتماعی جهت رسیدن به یک جامعه‌ی عادلانه تعهد سپرده و بر ادامه‌ی چنین فرصت‌ها برای سایر اعضا تاکید نمودند.

بنا به اظهارات اشتراک‌کنندگان برنامه، جوانان حاضر در کنفرانس تایلند بر انجام مداوم فعالیت‌های زیر تعهد کرده اند:

1) تغییر مداوم (Change Process): این برنامه جهت تاثیرگذاری بر افکار عامه، شناسایی شیوه‌های مفید برخورد با قضیه‌ها و قضاوت‌های زودهنگام و تغییر آن در راستای تحول مثبت در جامعه روی دست گرفته شده است.

2) پی‌گیری روش زندگی مسالمت‌آمیز: اینکه چگونه باید افراد یاد بگیرند که با دیگران برخورد مسالمت‌آمیز و انسانی داشته باشند و انگیزه‌ی پذیرش یکدیگر در افراد، بخصوص در پیش‌گرفتن زندگی مسالمت‌آمیز در خانواده‌ها افزایش یابد.

3) تغییر ذهنیت و نگاه‌ها: حاکمیت نگاه های منفی نسبت به دیگران، از چالش های مهم جامعه‌ی افغانستان است. برای از بین‌بردن ذهنیت‌های منفی باید راهکار‌هایی سنجیده شود که بتواند طرز دید منفی را تضعیف و یا نابود نماید.

در اخیر، آقای رضا حسین سراج ضمن ابراز تشکر از همکاری موسسه آکسفام جی در افغانستان، بر تداوم این برنامه تاکید و نقش آن در اصلاح جامعه و رسیدن به عدالت اجتماعی را موثر خواند